Michelin aslında bilindiği üzere dünyaca ünlü bir lastik markası. Fransız Michelin kardeşler, lastik satışlarını yükseltebilmek için gezginlere özel bir rehber hazırlamaya karar veriyorlar. Bu rehberin ilk versiyonunda araba tamircileri, konaklama yerleri ve lastik bayileri gibi araç sahiplerinin işine yarayacak çeşitli adresler bulunuyor. Amaç aslında oldukça net: Sürücüleri yola çıkmaya teşvik etmek!
Michelin Rehberi zamanla gelişiyor ve içine Fransa’daki en ünlü ve kaliteli restoranlar da dâhil oluyor. 1900 yılında ilk ücretsiz baskısı yayınlanan rehber, 1.Dünya Savaşı sırasında bir süre ertelense de sonradan tekrar yayınlanmaya başlıyor. Zaman içinde, rehberin özellikle restoran bölümü herkes tarafından büyük bir ilgi görüyor ve Michelin Rehberi günümüzdeki efsanevi halini almaya başlıyor.
1926 yılına gelindiğinde Michelin kardeşler, rehberin restoran bölümü için özel bir gıda müfettişi ekibi kuruyor. Bu müfettişler, gittikleri restoranları inceleyip yıldızlı ve üç aşamalı bir değerlendirme sistemi getiriyorlar.
Yıldızların anlamları ve özellikleri
Michelin Rehberi yıldızları, restoranların hizmet verdikleri alana ve performanslarına göre veriliyor. Bu rehbere göre bir restoran en fazla üç yıldız alabiliyor. “Michelin yıldızlı şef” olma hayalini süsleyen bu değerlendirme yönteminin taşıdığı anlamlar ise aşağıdaki gibi:
1 yıldız: Kendi alanında en iyi restoran.
2 yıldız: Mükemmel bir yemek için seyahat planınızı değiştirmeye değer bir restoran.
3 yıldız: Özel olarak seyahat etmeye değer fevkalade bir yemek.